CSS, HTML...

Mai nou mi-am gasit ocupatie seara, machetarea template-urilor HTML, o ocupatie care imi va aduce si un mic venit material, pe linga cunostinte si experienta.

Ca sa fiu mai explicit, la intrare de obicei este un design in format .PSD iar la iesire este un fisier HTML formatat cu CSS si uneori, cind este nevoie mai sunt folosite functii JavaScript. Va veti intreba pentru ce trebuie acest fisier HTML, pai, pentru ca developerii sa-l "intinda" pe viitorul motor al web-applicatiei.

La prima vedere nu pare a fi greu, DAR marea problema a machetatorilor este crossbrowsing-ul, sau aspect vizual 100% pentru cele mai importante browsere (Internet Explorer 6,7,8 Firefox, Opera, Google Chrome, Safari).  Sunt anumite probleme care dau mari batai de cap machetatorilor, iar cele care ma vor "impresiona" pe mine cel mai tare le voi posta aici, impreuna cu iesirea din situatie si rezolvarea lor.

Din cind in cind o sa mai postez si anumite trucuri (Tips and Tricks cum le place unora sa zica).

Si era sa uit, pentru a verifica daca codul scris este valid puteti sa folositi Validator de la W3.

P.S. Pentru cei care vor sa studieze CSS si HTML, un sfat: Nu va folositi de constructoare, deoarece, numai cind o sa scriti cum minutele tag-urile HTML si proprietatile CSS, o sa puteti intradevar sa machetati template-uri care vor fi crossbrowser. Eu cel putin asa am invatat, pina nu am sters DreamWeaver si am citit citeva tutoriale nu prea intelegeam de ce cind "construiam" o pagina in Dreamweaver nu arata cum trebuie in IE sau Firefox.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu